niedziela, 5 kwietnia 2015

XIV. Na rozstaju dróg

Kochani Czytelnicy! Dla Leny nadszedł ważny moment - nie zdradzę jaki, w końcu zaraz się dowiecie, lecz od razu zadam Wam pytanie:
Co zrobilibyście na miejscu Leny?
Na odpowiedzi oraz opinie na temat rozdziału czekam w komentarzach, a oprócz tego czekają również dobre sny.

                                                                           ***


Lena leżała w białej, krótkiej sukience na łące pełnej chabrów i maków. Podparła się na ramieniu w półleżącej pozycji i spoglądała w stronę zbliżającego się powoli Snu. Wonny zapach nagrzanych kwiatów pieścił jej nozdrza, lecz ona nie zwracała na to uwagi. W głowie miała chaos. Jedna druga część tego mętliku w głowie szła właśnie ku niej, a pozostała połowa była w tym momencie poza jej zasięgiem.
- Lena – Sen usiadł obok niej i zgarnął dłonią włosy rozproszone po jej twarzy. Spojrzała na niego i nic nie powiedziawszy zbliżyła usta do ust przyjaciela. Pocałowała go namiętnie, zbliżając się coraz bardziej do niego, aż w końcu Sen przewrócił ją na plecy i kontynuował z jeszcze większym zaangażowaniem pocałunek, jednocześnie uchwyciwszy jej dłonie w stalowym uścisku ponad jej głową. Uśmiechnęła się, kiedy jego usta zjechały niżej, tuż nad jej obojczyki. Przygryzł jej skórę i zamruczał cicho.
- Mogłabyś mnie zawsze tak witać – szepnął, owiewając jej ciało chłodnym oddechem. Wolną dłoń przeniósł pod jej kolano i zaczął przesuwać ją do góry. Znowu odnalazł jej usta i jego język rozpoczął dziki taniec.
Sen wiedział, że coś jest nie tak.
Lena poddawała się tym pieszczotom, chociaż była nieco spięta. Jej ciałem owładną strach – w jego dotyku, dotychczas tak niepowtarzalnym i pożądanym, coś się zmieniło. Musiała to sprawdzić. Musiała sama się przekonać.
Poczuła rozpacz.
Kiedy Sen dotknął dłonią koronki pod sukienką, jej ciałem wstrząsnął lekki dreszczyk. Oderwał się od jej ust i patrząc w jej otwarte oczy powoli cofał rękę. Próbowała zachować zimną krew, ale w głębi serca bała się, że zdoła ujrzeć coś w jej spojrzeniu, że zobaczy tą niepewność i niezdecydowanie.
- Może jednak powiesz mi o co chodzi? – zapytał z uśmiechem i uwolnił ją. Wstał i podciągnął ją do góry. Nie chciała na niego patrzeć, lecz złapał palcami jej brodę i zmusił, by na niego spojrzała.
- Jesteśmy przyjaciółmi – przypomniał jej.
- Czy ta przyjaźń nie miała przerodzić się w coś innego? – zapytała cicho. Sen spojrzał na nią pytająco. –Tyle, że ja nie czuję tego.
- Czego nie czujesz?
- Pożądania. Kocham cię, ale jak przyjaciela – odwróciła się od niego. Kiedy usłyszała jego wdzięczny śmiech, zdezorientowana wbiła w niego wzrok.
- Lena, myślałem, że powiesz mi coś, czego nie wiem.
- Jak to? – zapytała z oburzeniem. Nie wiedziała co myśleć o jego dziwacznej reakcji. Sen uśmiechnął się szeroko.
- Nie wierzę, że czujesz się winną swoich uczuć. To, że niegdyś mieliśmy jakieś plany… To nie znaczy, że musisz dostosować swoje życie. Przecież uczucia się zmieniają.
- Ale od tak dawna miałam być z tobą! Nie czujesz złości?! – krzyknęła ze zdenerwowaniem, lecz jej gniew tylko spowodował większy uśmiech na twarzy przyjaciela.
- Myślisz, że jestem jakimś draniem bez uczuć? – zapytał żartobliwie. – To mnie rani.
Na twarz Leny wstąpiła ulga. Mimo jego wyjaśnienia i wykluczenia jednej z dwóch ścieżek, którą mogłaby podążyć, nadal nie miała pojęcia czy wybierając drugą nie spotka znaku „koniec drogi”.
            Lena obudziła się w świetnym nastroju. Przy śniadaniu zaproponowała Śmierci, by zrobili dzisiaj piknik. Usiedli na łące. Śmierć najwidoczniej postanowił nie komentować wydarzeń z poprzedniego dnia, lecz Lenie wydawało się, że jest nadzwyczaj pogodny.
Patrzyła na niego uważnie, oceniając go. Jego twarz rozjaśniona uśmiechem była najbardziej pociągającym obrazem jaki Lena mogła sobie wyobrazić – być może dlatego, że tak rzadko się uśmiechał. Przy oczach pojawiły mu się zmarszczki, które dodawały mu uroku i bardziej ludzkiego wyglądu. W jej umyśle zakiełkowało pytanie – co takiego się stało, że Śmierć na ogół jest taki smutny, taki ponury.
- Coś się stało? – zapytał, zaniepokojony jej nieobecnym wzrokiem. Wyrwała się z rozmyślań i zarumieniła.
- Nie, nic – odpowiedziała gorączkowo i opuściła wzrok na złożone na kolanach ręce. Przypomniała sobie podsłuchaną dawniej rozmowę Śmierci i Snu. To, jak Śmierć z rozpaczą w głosie zapytał brata czy „ją” pamięta. Tajemnicza „ona”, czy raczej „jej” los był zapewne odpowiedzią na jej pytanie, lecz bała się zapytać.
Śmierć patrzył na nią badawczo, widząc, że nie jest całkiem szczera.
- Tak tu pięknie – powiedziała rozglądając się dookoła. Wiatr poruszał liśćmi, które błyszczały w świetle słońca. Ciepłe promienie muskały jej twarz, powodując mimowolnie uśmiech.
- To dzięki tobie – oznajmił cicho. Popatrzyła na niego ze zdziwieniem. – Odkąd tutaj jesteś na niebie nie pojawiła się prawie żadna chmura. Cały krajobraz się zmienił – nie zauważyłaś?
Dopiero kiedy to powiedział zdała sobie z tego sprawę – przedtem nie pamiętała żeby było tu tak słonecznie, tak porażająco. Nawet powietrze nie było takie ciężkie – chociaż możliwe, że to przyzwyczajenie.
- Czyli wygląd tego świata odzwierciedla to, jak się czujesz? Tak jak w tę deszczową noc? – palnęła głupio, obserwując jak jego twarz kamienieje na moment. – Przepraszam – powiedziała szybko. – Nie chciałam…
- Nic się nie stało, Lena – wykrzywił usta. Wspomnienie tamtego bolesnego spotkania z Pożądaniem na moment zaćmiło mu umysł, lecz kiedy tylko spojrzał na dziewczynę wszystko odpłynęło. Ona zamilkła, zawstydzona.
- Ale teraz jest już dobrze – wyszeptała cicho.
- Tak. Teraz tak – potwierdził.
Zamilkli na parę minut.
- Lena, o co chciałaś mnie zapytać?
Zaczerwieniła się ponownie.
- Potrzebujesz czegoś? – pokręciła szybko głową, chcąc się zapaść pod ziemię. – A więc, o co chodzi?
- Hmm. – próbowała zebrać w sobie odwagę. – Ja… Zastanawiałam się nad czymś tylko.
- A konkretnie?
- Sen mi powiedział, że… - zawahała się. – Że kiedyś byłeś inny. A po jakimś wydarzeniu zmieniłeś się. Zastanawiałam się, co takiego się stało – dokończyła, nie patrząc na niego. Każda sekunda oczekiwania na jego reakcję zmieniała się w wieczność.
- Straciłem kogoś, na kim mi zależało – powiedział z prostotą. Lena zerknęła na niego i ujrzała ból na jego twarzy.
- Przepraszam, nie musisz nic więcej mówić.
- Dziękuję ci, Lena.
- Ale myślę również, że nie powinieneś tego w sobie tłumić. Więc jeśli będziesz chciał mi o czymś powiedzieć… - ściszyła głos – To po prostu mów. Jak będziesz gotowy.
- Będę o tym pamiętał.
Jego wzrok stał się odległy. Widząc to Lena delikatnie położyła dłoń na jego dłoni. Drgnął i skupił wzrok na niej – zaczerwieniła się i cofnęła rękę. Wpatrywał się w nią z niemałym zaskoczeniem. Nie powiedział już ani słowa, ani dzisiaj, ani przez następne dni, wciąż zastanawiając się nad jej niespodziewanym dotykiem. Chociaż prawda była taka, iż jej unikał. Unikał rozmowy z nią.
W końcu, pewnego dnia spotkał ją w bibliotece. Zabrakło mu refleksu by dostatecznie szybko wyjść.
- Śmierć – zauważyła go, odwracając wzrok od książki. Spojrzenie miała smutne i zatroskane.
- Lena.
Spuściła wzrok z jego oczu.
- Jesteś na mnie zły za moje słowa.
Zaczerpnął głośno powietrza.
- Nie! Nie rozumiesz…
- Więc mi wytłumacz! – krzyknęła ze złością. - Chcę wiedzieć dlaczego się nie odzywałeś!
Popatrzył na nią wzrokiem winnego.
- Ja… Dawniej byłem dla ciebie zły. A ty z taką łatwością mnie dotknęłaś – powiedział, a ona poczuła w umyśle rozgrzany do białości pręt wściekłości.
- Nie mów tak! Mówiłam, że to przeszłość. Sam wiesz, że to nie była twoja wina!
- A ja ci tłumaczyłem, że to nie do końca prawda – odpowiedział zachowując spokój, co jeszcze bardziej ją zdenerwowało.
- Och, wkurzasz mnie! – walnęła ze zdenerwowania pięścią w stolik. Popatrzył na nią ze złością.
- Dziwi mnie, że tak szybko zerwałaś z przeszłością.
- Wcale z nią nie zerwałam! Ale wybaczyłam ci wszystko, pogodziłam się. A ty… Może również powinieneś spróbować!
Jego twarz skamieniała. Lena położyła dłoń na czole, przeklinając się w duchu.
- Znowu to zrobiłam. Ja po prostu nie wiem co cię dręczy, ale nie potrafię wyobrazić sobie czegoś, z czym nie mógłbyś się pogodzić. Owszem, przeszłość nas kształtuje, ale powinieneś skupić się na tym, co jest teraz, i na tym, co będzie w przyszłości – jej głos załamał się, widząc jego zrozpaczoną minę. – Chcę ci tylko pomóc...
Wstała z krzesła i odwróciła się od niego, nie chcąc, by zobaczył jej zaszklony wzrok.
- Nadzieja –usłyszała i spojrzała na niego przez ramię. – Tak nazywała się ta, którą kochałem.
- Śmierć… - zaczęła, lecz uciszył ją gestem.
- To było tak bardzo dawno temu. Była idealna. Odnajdowała piękno i dobro we wszystkich istotach. Odnalazła je we mnie… Spędziłem z nią mnóstwo czasu. Wytłumaczyła mi, że nie robię nic złego, bo przecież istoty, którym zabieram życie nie umierają tak naprawdę. Dała mi siebie samą… Ale nie pasowaliśmy do siebie. Pożądanie to wykorzystała i sprawiła, że ona… Że musiała odejść.
Zaczerpnął głośno powietrza, jakby mówienie o tym sprawiało, że się dusi.
- A w rzeczywistości – kontynuował – wykorzystała fakt, że moja istota wiąże się z zanikaniem nadziei. A moja ukochana nie mogła tego wytrzymać. Chciałem ją mieć dla siebie, Pożądanie sprawiła, że nie pozwoliłem, by odeszła nim będzie za późno. Ja naprawdę ją kochałem… Ale nie pozwoliłem jej odejść. To ją zgubiło. Pożądanie sprawiła, że obudził się we mnie ten egoistyczny instynkt, zrobiła to specjalnie. Od tamtej pory… - załamał mu się głos i odwrócił się od Leny. – Po prostu nie mogę…
Lena przeszła bezszelestnie przez dzielącą ich odległość i nieśmiało objęła jego ramiona.
- Tak mi przykro, Śmierć – szepnęła z bólem. Poluźniła uścisk, kiedy niespokojnie drgnął i odwrócił się do niej.
- Dlaczego to robisz? – zapytał, marszcząc brwi. Lena zmieszała się i zrobiło jej się gorąco. Był tak blisko. Przysunęła się tak, że stykali się ciałem na całej długości. Wyciągnęła dłoń i przytknęła ją do jego policzka.
- Nie chcesz, żebym to robiła? – przymknął oczy, ale po chwili jego ciało napięło się i zrobił zdecydowany krok w tył.
- Powinnaś się już położyć. Jutro rano przyjdzie Sen – powiedział chłodno i odszedł, nawet na nią nie patrząc. Zaczerwieniła się ze złości, zgrzytając zębami.

Kto powiedział, że druga droga będzie prostą autostradą. 

11 komentarzy:

  1. Śmierć, Sen, Pożądanie :o. Na razie przeczytałam pierwszy rozdział i jeszcze nie wiem o co chodzi, ale w najbliższym czasie nadrobię ^____^! Zapowiada się nieźle!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdradzę Ci, że pierwsze 2 rozdziały nie powiedzą za wiele, ale sa konieczne. Ale od 3 rozdziału już zacznie sie ta właściwa historia. Czekam na Twoje opinie :)
    Pozdrawiam
    Igrająca ze Śmiercią

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój ukochany się pojawił!!! Ależ będę miała dziś sny ;3
    W końcu doszło do tego czego się spodziewałam. Lena musi /chce wybrać między Snem a Śmiercią... Kocha Sen jak przyjaciela, więc możnaby pomyśleć, że zostanie towarzyszką przy boku Śmierci. Chyba, że! Nas zaskoczysz ;>
    Sen jest dobrym, miłym, troskliwym oraz niezwykle wyrozumiałym chłopakiem kochającym Lenę i zapewne pragnie jej :)
    Śmierć natomiast jest... no ma za sobą przeszłość. Stracił już jedną kobietę, którą kochał i z pewnością niechciałby dopuścić by stało się to poraz drugi. Jego psychika emocjonalna jakby nie pozwalała zbliżyć się do niego a zwłaszcza Lenie, którą skrzywdził, choć nie do końca ze swojej winy. Dziewczyna mu przeaczyła, powiedziała, że ta sprawa należy do przeszłości. I wydaję mi się, że tak naprawdę to właśnie wkurza (że tak to ujmę) Śmierć.
    Na miejscu Leny chciałabym pomóc Śmierci, sprawić by wykiełkowały w nim dawne zachowania i uczucia. W sumie nie bardzo bym wiedziała, któregk z braci wybrać, lecz z pewnością pomogłabym jednemu nie raniąc drugiego. Kocha ich obu, choć każdy zaskarbił sobie u niej inne uczucia.
    (Choć nadal tli się we mnie nadziej na związek Leny i Snu ;3 chociaż.. byłabym zazdrosna ;_;) Zaskoczysz. Czuję to ;) .
    Co do całości. Rozdziak krótki, lecz swietnie opisany. Czytając czułam się jakbym była po części danym bohaterem :) zwłaszcza ta scena z Snem i Leną na początku <3 ależ będą sny... ;)
    Chwila... ,,Sen jest cały czas blisko" odpisałaś mi wkom poprzedniego rozdziału... Ty... coś planujesz ;3 ZASKOCZENIE!!! Czuję to!
    JA CE JUŻ NASTĘPNY ROZDZIAŁ!!! Kiedy mogę się go spodziewać?
    PMDIW życzę
    Nocna Łowczyni

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oh, świetnie sie czyta Twój komentarz.
      Tak, Sen i Lena kochają się, lecz miłość ta nie jest już taka, jak przedtem. Tak, Śmierć jest wkurzony o to, że Lena tak szybko zapomniała. Ja sama uważam, że to zapomnienie jest trudne, ale Śmierć powinien pamiętać, że nie można żyć przeszłością.
      Nie chcę mówić zbyt wiele, ale mogę powiedzieć, że Sen nigdy nie opuści Leny, a niedługo (naprawdę niedługo) będzie jej bardzo potrzebny i będzie musiał jej pomóc...
      Ja też na początku byłam zauroczona Snem - zresztą nadal jestem - i czasami żal mi go, bo on bardzo ją kocha, lecz nic nie mogę z tym zrobić - planowałam tą powieść od dawna i nie mogę nic zmienić. Mogę jedynie zapewnić, że w końcu odnajdzie swoje szczęście.
      Dziękuję za wyrażenie swojego zdania, bo wiesz jak to jest - pisząc nie mogę być pewna czy moja historia jest poprawnie postrzegana przez innych :)
      Pozdrawiam
      Igrająca ze Śmiercią

      Usuń
    2. Ale happy end będzie c:
      Ciekawe kim będzie ta szczęściara u boku Snu... (Wiem jedynie, że to nie ja ;_; ) W sumie to takie e... Jakby to ująć? Miłe(?) że najlepsi przyjaciele, którzy pałają do siebie uczuciem, które od jednej osoby nieco przygasło będą przy sobie zawsze ikażde z nnich odnajdzie swą miłość :)
      Już się nie mogę doczekać aż Sen uratuje Lenę (bo tak zrozumiałam jak pisałaś, że już niedługo będzie musiał [nie popełniłam błędu XD ] jej pomóc :) ) albo mi się zdaje albo to będzie w XV rozdziale ;3
      Proszę daj szybko nowy rozdział!!!!!!!!
      PMDIW
      Nocna Łowczyni

      Usuń
    3. Niestety nie będzie tego w XV rozdziale, który czeka na ostatnie poprawki i pewnie dzisiaj zostanie opublikowany. Ale już nie dlugo :)
      Pozdrawiam
      Igrająca ze Śmiercią

      Usuń
  4. Dzień dobryyy~
    Powiem na początku, że przeczytałam tytuł rozdziału i od razu przyszło mi na myśl: na rozstaju dróóóg, stoi dobry Bóóóóg, on wskaże ci drogęęę, ou je je je! >D Feel tak bardzo! I zaraz po tym przypomina mi się przeróbka z "mam jedną nogęęęę ou je je!". Matko, dzieciństwo tak bardzo!
    Drugie co mi się trafia w oczy to to, żeee... jesteś moją imienniczką. XD Ahahahah, witam!
    I jeszcze co się rzuca w oczy *taki krytyk ;___;* brak akapitów. D: Mogłabyś je wprowadzić? :3 Dodają tekstowi estetyki, mwahah.
    "- Jesteśmy przyjaciółmi – przypomniał jej." - Minuta ciszy dla naszego przyjaciela poległego we friendzone [*] *mój ulubiony tekst tak bardzo*
    Lena kojarzy mi się z rzeką w Azji. Geografia taka zła. Matko, ile ja wkuwałam tą mapę. ;____; *i tutaj leci sprawdzić, czy w Azji naprawdę jest taka rzeka*A tak, jest.
    " Lena obudziła się w świetnym nastroju. Przy śniadaniu zaproponowała Śmierci, by zrobili dzisiaj piknik." - I tutaj leżę. :D Kobieto, jeśli masz w swoim opowiadaniu Śmierć, już cię uwielbiam. High five, ou yea!
    "- Nadzieja –usłyszała i spojrzała na niego przez ramię. – Tak nazywała się ta, którą kochałem.
    - Śmierć… - zaczęła, lecz uciszył ją gestem.
    - To było tak bardzo dawno temu. Była idealna. Odnajdowała piękno i dobro we wszystkich istotach. Odnalazła je we mnie… Spędziłem z nią mnóstwo czasu. Wytłumaczyła mi, że nie robię nic złego, bo przecież istoty, którym zabieram życie nie umierają tak naprawdę. Dała mi siebie samą… Ale nie pasowaliśmy do siebie. Pożądanie to wykorzystała i sprawiła, że ona… Że musiała odejść."- Hej, smutne to. ;____: Śmierdzieja, shippuję. Kij z tym, że brzmi troszkę... dziwnie.
    Matko, pokocham chyba Śmierć. <3 W końcu taka świetna. I... I... no, Śmierć! Jak można jej nie lubic?! Kurdę, mam nadzieję, że nie zapomnę o tym blogu. Muszę w końcu zapisać je wszystkie. I zacznie sięod Twojego o!
    Czekam na następny rozdział! :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekałam aż ktoś skomentuje Sen i Lene słowem "friendzone" :) jeszcze dzisiaj wezmę się za dodawanie akapitów akapitów, dziękuję za krytykę.
      Zachęcam do przeczytania wszystkich rozdziałów i do krytykowania, kocham krytykę!
      "Śmierdzieja" - jeśli można umrzeć ze śmiechu to właśnie dzisiaj, swietne połączenie ;)
      Zachęcam do obserwowania, bo następny rozdział dodam już dzisiaj ;)
      Dziękuję i pozdrawiam
      Igrająca ze Śmiercią

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  5. Sen nabiera na męskości. Kto wie, może gdyby częściej występował w takim wydaniu to mogłabym go nawet polubić. Jednak ze Śmiercią i tak nie wygra. Śmierć kocham, a Sen bym mogła już tylko polubić, być może bardzo polubić, ale już nie kupi mojego serca tak jak jego braciszek.
    No i wszystko rozchodzi się o Pożądanie xD Choć raz nie o pieniądze... ;-)
    Uczucia się zmieniają, ludzie także i to nie zawsze na lepsze. Trochę beznerwowo zareagował Sen, dziwnie tak, jakby mu na Lenie zupełnie nie zależało i to nigdy, jakby była dla niego tylko taką przyjaciółką do rozmowy, snu i łóżka.
    Sen przyjdzie rano, a myślałam, że Sen to przychodzi w nocy, cóż do mnie pewnie przyjdzie w południe, albo po południu.
    A więc kochał Nadzieję, a Lenka poczuła coś do niego. Ciekawe jak to wszystko się potoczy.
    Ten cały rozdział mogłabym skwitować cytatem z piosenki, której wykonawcy nie pamiętam - tam gdzie nie ma już dróg stanie mój drogowskaz.

    OdpowiedzUsuń
  6. Też zauważyłem, że Sen pokazał się z nieco innej strony, ale mnie męskość facetów nie jara. Wolałbym chyba przeczytać o uwodzącej Lenie za pomocą kręcenia biodrami lub tańcem na rurce, niż męskim Śnie xD
    I również się zaśmiałem przy "Sen przyjdzie rano". Oby nie do mnie, ja nie mogę spać, nie teraz, ja muszę przeczytać do końca.

    OdpowiedzUsuń